Over drie weken is het zover! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Eliza Leusink - WaarBenJij.nu Over drie weken is het zover! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Eliza Leusink - WaarBenJij.nu

Over drie weken is het zover!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

24 Januari 2015 | Nederland, Breda

Over precies drie weken is het Valentijnsdag en zit ik in het vliegtuig op weg naar Paramaribo.

Afgelopen drie weken was alles eigenlijk pas echt ingang gezet.
Dinsdag 6 januari had ik een eerste gesprek met Stage & Project bemiddeling Surimaatjes. We hebben elkaar na de ontmoeting heel wat gemaild.
De basisschool die we eerst op het oog hadden, had jammer genoeg al genoeg stagiaires. De andere school had ook weinig ruimte om een stageplaats te realiseren. Hij had wel een ander voorstel. Hij was ook directeur van een studiebegeleidingscentrum en buitenschoolse opvang in Paramaribo. Ik had de site bekeken en het zag er leuk uit! Het was ook interessant dat het een nieuwe onderneming was, ze waren pas net in December 2014 officieel geopend. Helaas keurde mijn school dit initiatief niet goed, omdat dit een BSO was en geen basisschool.

Donderdag 8 januari kreeg ik foto's van het kamercomplex doorgestuurd. Eigen kamer, eigen douche en toilet, gezamenlijke keuken en woonkamer, balkon en wasmachine, ruimte voor 16 studenten. Prima!

Vrijdag 16 januari kreeg ik te horen dat er een stageplaats voor mij was gevonden! Woehoe! Die dag is meteen mijn ticket geboekt en heeft m'n vader me die avond lekker mee uit eten genomen bij tapas restaurant La Cubanita:)

Gisteren (donderdag 22 januari) is mijn Visum geregeld, dus ik mag nu officieel Suriname in!

In de tussentijd worden de dingen als studiefinanciering, OV-chipkaart etc. ook geregeld. A.s. maandag heb ik een afspraak bij de GGD om mijn vaccinaties te controleren en donderdag heb ik een laatste afspraak met Surimaatjes om alle puntjes op de i te zetten.

Nog even de laatste lootjes en dan is het alleen nog een kwestie van tijd, inpakken en gaan! :D

  • 24 Januari 2015 - 19:39

    Annemarie Priem:

    Wat een leuk openingsstuk! Je hebt een leuk manier van schrijven.
    Ik word nieuwsgierig naar de rest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza

Ik zit in mij 2e leerjaar van de mbo4 opleiding Onderwijsassistent in Breda. Voor het eerst ga ik alleen op reis! Ik ga van 14-02-2015 t/m 09-05-2015 vier dagen in de week stage lopen op een basisschool in Paramaribo, Suriname. Ik zal proberen waarbenjij.nu up to date te houden, zodat jullie weten hoe het met mij gaat en wat ik zoal mee maak. :) Liefs, Eliza Xx

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 2761

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Stage lopen in Suriname

Landen bezocht: